Om Destination Österlen AB

Företaget Destination Österlen AB med organisationsnummer: 556651-2181.
Företagets postadress är Destination Österlen AB, Storgatan 25, 272 31 Simrishamn.
Önskar du komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@osterlen.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. Du kan även ringa 072 233 77 94

Bokning

Destination Österlen AB (nedan österlen.se) ansvarar för bokningen på denna sida. Dessa kompletterande resevillkor till SRF:s villkor gäller mellan österlen.se, Storgatan 25, 272 31 Simrishamn och dig som själv eller genom annan träffar avtal med företaget enligt vad som angetts i bekräftelsen. Avtalet gäller för alla typer av produkter där österlen.se är arrangör om inget annat angetts.

Om du bokar ytterligare resetjänster för din resa eller semester via denna länk/dessa länkar omfattas du INTE av de rättigheter som är tillämpliga på paketresor enligt direktiv (EU) 2015/2302. Därför kommer vårt företag, österlen.se inte att ansvara för att dessa ytterligare resetjänster fullgörs korrekt. Vid problem kontakta den relevanta tjänsteleverantören.

Om du bokar ytterligare resetjänster via denna länk/dessa länkar senast 24 timmar efter mottagandet av bekräftelsen av din bokning från vårt företag österlen.se kommer de resetjänsterna emellertid att utgöra en del av ett sammanlänkat researrangemang. I ett sådant fall har österlen.se, i enlighet med EU-rätten, ett skydd för återbetalning av dina betalningar till österlen.se för tjänster som inte fullgörs som en följd av österlen.ses obestånd. Observera att detta inte innebär någon återbetalning om den berörda tjänsteleverantören hamnar på obestånd.

PRISER
Priserna i prislistan är angivna i svenska kronor utom där annat särskilt anges. Vi reserverar oss för ändringar betingade av pris- och kursförändringar utanför vårt inflytande efter detta datum.

NÄR BLIR MIN BOKNING BINDANDE?
Bokningen gäller för såväl österlen.se som för Dig så snart österlen.se bekräftat bokningen och Du inom avtalad tid betalt överenskommen anmälningsavgift (eller hela summan för bokningen).

VAD, NÄR OCH HUR SKA JAG BETALA?
Både via telefon och online betalar du enligt villkoren vid bokningstillfället endast med swish och/eller kreditkort. För att skydda och kryptera dina kreditkortsuppgifter när de genomgår vårt system använder vi oss av ”Secure Socket Layer ”-teknik (SSL).

Vänligen observera att vid särskilda pris- och specialerbjudanden finns det ibland ingen möjlighet till återbetalning. Vänligen kontrollera rums- och prisuppgifterna noggrant innan du genomför din bokning.

AVBESTÄLLNINGSSKYDD
För bokningen kan i vissa fall tecknas ett frivilligt avbeställningsskydd. Ersättning utgår om du rimligen inte kan genomföra din resa på grund av att du, ditt ressällskap, eller någon till er nära anhörig drabbas av akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall.

Med nära anhörig avses den försäkrades maka, make, barn, barnbarn, syskon, föräldrar, far-, mor- och svärföräldrar, person med vilken den försäkrade sammanbor under äktenskapsliknande förhållande med eller någon i ditt resesällskap i din bokning. Med akut sjukdom menas sjukdom som du vid beställning av resan inte visste, kunde eller borde ha vetat skulle uppstå. Skadehändelsen ska styrkas med ett giltigt läkarintyg.

Vissa undantag finns för när avbeställningsskyddet inte gäller.

  • Avbeställningsskydd kan ej tecknas av grupper på över 9 personer.
  • Avbeställningsskyddet kan endast tecknas i samband med bokning.
  • Avbokning måste ske senast dagen innan ankomstdatum. Vid senare avbokning erhålles ingen återbetalning.
  • Avbeställningsskyddet gäller endast tillsammans med läkarintyg och skickas till oss senast fem arbetsdagar efter avbokning. Läkarintyget skall vara ifyllt av en läkare ansluten till Försäkringskassan och intyget ska vara styrkt med läkarens namn, kontakttelefon och stämpel. Av läkarintyget måste det framgå: undersökningsdatum, undersökningsresultat, diagnos samt att du inte kan resa.
  • Vid avbokning mot avbeställningsskydd återbetalas ej avbeställningsskyddet.

VAD ERSÄTTER VI INTE

  • Akut försämring av existerande sjukdom/kroniskt besvär.
  • Undersökning, behandling och/eller inläggning på sjukhus som var planerat innan resan beställdes.
  • Planerade operationer och relaterade sjukdomar eller sjukdomstillstånd som uppstår på grund av detta.

AVBESTÄLLNINGSKOSTNADER
Då avbeställningsskydd ej tecknats eller ej gäller. Vid bokning med kombination av olika produktkategorier är det alltid den hårdaste avboknings- och ändringsregeln som gäller. Om du vill granska, ändra eller avboka din bokning följer du instruktionerna, som står i e-postbekräftelsen. Vänligen observera att du kan komma att debiteras för avbokning i enlighet med hotellets avbokningsregler och villkor för utebliven ankomst! Vi rekommenderar att du läser igenom hotellets villkor noggrant, innan du genomför din bokning.

OBS! För vissa event och för gruppbokningar (över 9 personer) gäller särskilda villkor för avbokningskostnader.

Vid avbokning eller ändring gäller följande avgifter om inget annat angetts i din bokningsbekräftelse:

  • Avbokning och ändring av enbart hotell, vandrarhem, pensionat och bed breakfast Vid rumsbokning, exempelvis hotellrum, som inte ingår i ett paket måste avbeställning ske senast tre dygn innan ankomst, för att full återbetalning, exkl. eventuella avgifter, ska medges. Vid avbeställning senare än tre dygn innan ankomst medges ingen återbetalning.
  • Avbokning och ändring av paket, aktivitet, arrangemang, biljetter, presentkort eller transport

Ej avboknings- eller ändringsbart, om inget annat anges i bokningsbekräftelsen. (Avbokning och ändring gäller ej vissa erbjudanden eller rabatter)

OBS! Avbokning via Callcenter måste ske inom våra ordinarie öppettider. Observera att din avbeställning inte är giltig förrän du erhållit en skriftlig avbokningsbekräftelse från österlen.se. Om du får förhinder med kort varsel och utanför kontorstid kan ni kontakta boendet direkt för eventuell möjlighet till avbokning, och ni måste då meddela detta till österlen.se nästföljande vardag. Återbetalning kan inte garanteras om avbokningen skett direkt till hotellet. Vänligen observera att vissa rabatter och erbjudanden inte kan ändras eller avbokas. Återbetalning sker ej vid s.k. ”no-show”. Se din bokningsbekräftelse du mottagit vid bokningstillfället för mer information om din bokning och dina bokningsvillkor.

Särskilda villkor för event och vid gruppbokningar (fler än 9 personer). När du vill avboka eller ändra en bokning för grupp gäller följande om inte annat specificerats i din bokningsinformation:

Avbokning av hel grupp eller delar av grupp

  • fram t.o.m. 35 dagar före ankomst, kan bokningen avbokas utan debitering.
  • senare än 35 dagar före ankomst, debiteras 50 % av senaste angivna bokningsvärde.
  • senare än 21 dagar före ankomst, debiteras 75% av senaste angivna bokningsvärde.
  • senare än 7 dagar före ankomst, debiteras 100% av senast angivna bokningsvärde.
  • avgifter för avbeställningsskydd, ändrings-, fakturerings- samt avbeställningsavgift återbetalas ej.
  • kan resan inte utnyttjas av skäl, som är giltiga enligt SRFs resevillkor, återbetalas hela bokningsbeloppet med avdrag för en av österlen.se fastställd avbeställningsavgift på 750 kr.

ÄNDRINGSKOSTNADER
150 kronor per bokning och tillfälle. Observera att ändring av ankomst eller avresedag räknas som avbokning.

REKLAMATION
Ev. klagomål skall framföras till ansvarig för produkten exempelvis hotellansvarig/golfbanechef etc. eller dennes ombud så snart som möjligt. Får Ni inte rättelse av problemen, så kontakta österlen.se per telefon +46 722 33 77 94 eller e-post info@osterlen.se

Reklamationsrätten är förlorad, om Ni inte meddelar produktleverantören på plats. Lämnar Ni bostaden, golfbanan eller arrangemanget utan att arrangören haft rimlig tid att lösa problemet mister Ni er rätt till kompensation. Ev. anspråk på kompensation skall vara österlen.se skriftligen tillhanda senast 30 dagar efter resans slut.

Webbutik

Allmänt
För att handla hos Destination Österlen AB måste du vara 18 år eller ha målsmans medgivande. Varor lagda i varukorgen är inte reserverade förrän du slutfört ordern och fått den bekräftad.

Minsta ordervärde
Minsta ordervärde är för närvarande 100 kr.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är det någon uppgift som inte stämmer i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post info@osterlen.se.

Leverans
Våra normala leveranstider är 3-6 arbetsdagar. Beställningar lagda på helgen skickas tidigast på måndagen efter. Alla paket levereras av Postnord. Gratis frakt inom Sverige när du handlar för minst 599kr, annars 49kr per order.

Om ditt paket försvinner under leveransen
Vi på Destination Österlen AB ansvarar inte för om PostNord tappar bort ett paket under leveransen. Om detta mot förmodan skulle hända, så betalar vi tillbaka 30% av ordervärdet till kunden som ersättning.

Ej uthämtade paket
Försändelser som outlöst går i retur till Destination Österlen AB är inte det samma som retur. Vi debiterar 299 kr för outlösta paket.

Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och inkluderar 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan eller felaktigheter i pris beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du mottagit en vara som du beställt.

Vid nyttjande av ångerrätt
Du måste meddela att du ångrat dig. Meddelandet ska skickas till info@osterlen.se
I meddelandet ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer, samt vilka varor returneringen avser framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt (49 SEK). Du ansvarar för leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och oanvända till Destination Österlen AB Storgatan 25, 272 31 Simrishamn. Bifoga dina kontaktuppgifter och ordernummer. Vi återbetalar din vara på samma konto som du angav vid din beställning.

Ångerrätt av biljettköp
Reglerna om ångerrätt i lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansavtalslagen) gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du därför bunden av ditt köp. Du kan dock ångra en bokning fram till dess att betalning har skett.

Ångerrätten gäller inte
På våra livesales via Instagram då detta räknas som en specialbeställning.
Om det gått mer än 14 dagar sedan du mottagit din produkt.
Om varan inte lämnas tillbaka till oss i samma skick som när den levererades till kunden.

Reklamation och klagomål
Vi gör alltid en okulär besiktning av våra produkter innan de skickas iväg. Skulle produkten ändå vara skadad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas till info@osterlen.se omedelbart efter att defekten upptäckts.
Vid reklamation följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi ansvarar heller inte för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeur). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då  viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Personuppgifter
Genom att handla hos Destination Österlen AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer inte vidare dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund. Destination Österlen AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen efter dina individuella behov. Vi tillämpar de regler som anges i GDPR då vi lagrar och behandlar dina uppgifter, exempelvis för leverans och betallösning.

Cookies
Våra Cookies förbättrar tillgången till vår webbplats och identifierar återkommande besökare. Dessutom förbättrar våra cookies användarupplevelsen genom att spåra och målanpassa användarens intressen. Vår användning av cookies kopplas i huvudsak inte till personligt identifierbar information på vår webbplats.

Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
Destination Österlen AB använder sig av Nets som betallösning.

Ändringar till de Allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på hemsidan.

Användningsrätt för bilder

Anläggningen/företaget garanterar att Bilden/Bilderna får användas fritt och att användningsrätt utan ersättning till upphovsägaren ska utgå.

Anläggningen/företaget upplåter rätt till Destination Österlen AB att i sin verksamhet under prenumerationsstiden använda Bilden/Bilderna på följande sätt:

  • Publicering på www.österlen.se
  • Publicering i trycksaker, kataloger eller motsvarande nu och i framtiden
  • Publicering i kundtidning eller motsvarande informationskälla
  • Lagring av Bilden/Bilderna i Destination Österlen AB interna bildarkiv
  • Användning av Bilden/Bilderna som pressbilder under prenumerationsstiden
  • Helt fri användningsrätt under prenumerationstiden

INTEGRITETSPOLICY

Destination Österlens policy för personuppgifter

ALLMÄNT
Destination Österlen AB respekterar din integritet och rätten att ha kontroll över dina personuppgifter. Våra vägledande principer är enkla. Vi kommer att vara öppna med vilka data vi samlar in och varför. Vi kommer skydda dina data som om den vore helig.

I Destination Österlen ABs policy för personuppgifter beskrivs vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina egna uppgifter samt hur du kan kontakta oss. Denna personuppgiftspolicy gäller när du använder appar, webbsidor och tjänster som ingår under en app eller på en webbplats som administreras av Destination Österlen AB. Destination Österlen AB är personuppgiftsansvarig i enlighet med dessa villkor och ansvarar för att behandling sker enligt gällande lagstiftning.

PERSONUPPGIFTER VI SAMLAR IN
Destination Österlen AB inhämtar uppgifterna i första hand direkt från dig som kund. Exempel på personuppgifter vi samlar in är ditt namn och din epostadress.
Destination Österlen AB kan komma att uppdatera dina uppgifter från andra offentliga register, så som SPAR, om det är nödvändigt för att upprätthålla god registervård.

Destination Österlen AB registrerar personuppgifter i samband med:
Anmälan till en tjänst som erbjuds via de olika plattformar som Destination Österlen AB erbjuder.
När du fyller i din e-postadress eller ditt mobiltelefonnummer på webbplatsen.
Om du kontaktar oss via e-post, via telefon, våra webbplatser och social media.
Om du anmäler dig till våra nyhetsbrev.
Ditt besök på våra webbplatser och app, inklusive men inte begränsat till trafikdata, platsdata, webbloggar och annan kommunikationsdata samt t.ex. den IP-adress, typ av enhet, operativsystem och webbläsartyp som används för besöket.

Insamling med samtycke
Genom att du klickar på ”Jag samtycker”, samtycker du till att de personuppgifter, som ditt namn och epostadress, du fyller i på olika platser på denna webbplats får användas i marknadsföringssyfte för den tjänst som exponeras i anslutning till där du ombeds fylla i dina personuppgifter.

När du klickar på knappen ”Jag samtycker” samtycker du även till att vi från Destination Österlen AB får lägga en så kallad tredjeparts cookies på din dator. Denna cookie kommer att följa dig och ditt surfbeteende i syfte att kunna erbjuda dig marknadsföring som baseras på ditt beteende.

Hur vi använder insamlad information
Destination Österlen AB behandlar personuppgifter i huvudsak för de ändamål som anges nedan samt för de eventuella ytterligare ändamål som anges vid insamlingstidpunkten:

För att fullgöra beställningar av tjänster via en av de plattformar som erbjuds av Destination Österlen AB;
Möjliggöra god kundservice, som att hantera dina förfrågningar, rätta felaktiga uppgifter eller skicka information som du har begärt t.ex. nyhetsbrev;
Uppgifter om beställning av tjänst lagras och analyseras, samt ligger till grund för erbjudanden och rabatter samt marknadsföring av både generell och riktad karaktär;
För att kunna administrera kundprofiler, genomföra analyser samt marknadsundersökningar;
För systemadministration och för att ta fram statistiska data om våra användares beteende och mönster men detta identifierar ingen enskild person utan sker på aggregerad nivå;
För att genom analys av ditt beteende på våra webbplatser och app utveckla, leverera och förbättra våra produkter och tjänster.

Personuppgifter används även vid analys för att utföra segmentering/profilering, för att kunna utveckla riktade erbjudanden och tjänster
För att skicka dig information och marknadsföring via SMS, e-post, app, push eller andra digitala kontaktvägar såsom t.ex. sociala medier då du har en aktiv kundrelation med oss;
För att kontakta dig via epost eller post om andra erbjudanden, kampanjer eller tjänster som vi tror kan vara av intresse för dig, observera att du när som helst kan tacka nej till denna marknadsföring;
För att kunna ge dig relevanta rekommendationer, erbjudanden och anpassade tjänster på vad andra med liknande beteendemönster har intresserat sig för, vad du har valt för tjänst, tittat på och visat intresse för;
För att hjälpa oss att utveckla vår webbplats och app att vara mer användbara och för att förbättra din användarupplevelse av de plattformar som erbjuds via Destination Österlen AB genom att kunna anpassa visningen av tjänsterna till den enhet som används;
För att skicka viktiga meddelanden som kommunikation om förändringar i våra villkor och policyer;

INFORMATION SOM KAN LÄMNAS UT
Vi kan dela med oss av information till andra företag som behandlar data på våra vägnar för att vi ska kunna utföra våra tjänster, t.ex. analys, distribution eller andra tjänster för att upprätthålla och tillämpa våra användarvillkor och leveransvillkor. Vid all hantering av personuppgifter iakttas dock alltid hög säkerhet och sekretess.

Destination Österlen AB samarbetar endast med partners som behandlar personuppgifter inom EU/EES eller med företag som upprätthåller samma skyddsnivå som inom EU/EES genom att t.ex. ha anslutit sig till den s.k. Privacy Shield överenskommelsen mellan EU och USA.

OM COOKIES
När du använder vår webbplats och app kan det hända att personuppgifter samlas in via t.ex. cookies. Detta görs dock endast via ett separat samtycke. Då lagras informationen om din användning och vilka sidor som besöks. Det kan vara teknisk information om din enhet och internetuppkoppling såsom operativsystem, webbläsarversion, IP-adress, cookies och unika identifierare. Vid besök på våra webbplatser där våra tjänster tillhandahålls, kan olika tekniker användas för att känna igen dig i syfte att lära oss mer om våra användare. Detta kan ske direkt eller genom användning av teknik från tredje part.

RÄTTSLIG GRUND, LAGRING OCH GALLRING AV PERSONUPPGIFTER
I och med att du lämnar uppgifter till Destination Österlen AB ger du din tillåtelse till att Destination Österlen AB registrerar och lagrar uppgifter om vilken tjänst köpt samt behandlar de angivna personuppgifterna för angivna ändamål. Som legal grund för behandling kommer Destination Österlen AB att hänvisa till uppfyllande av avtal, rättslig förpliktelse, berättigat intresse eller samtycke. Om Destination Österlen AB använder sig av berättigat intresse som grund, kommer det endast att göras i de syften som angetts ovan. Observera att du närsomhelst kan återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss, för kontaktuppgifter se rubriken Så kontaktar du oss.

Behandlingen sker enligt gällande lagstiftning och innebär att personuppgifter inte bevaras under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen med behandlingen. Destination Österlen AB kommer att lagra dina personuppgifter så länge du är kund hos oss. I marknadsföringssyfte används inte information som är äldre än 3 år. Detta innebär rent praktiskt att uppgifter gallras ut då de inte längre är aktuella eller nödvändiga för analyser eller direktmarknadsföring för de ändamål som de har samlats in för. Viss information kan behållas längre då det krävs så pga andra lagkrav, som exempelvis bokföringslagen. Vid all hantering av personuppgifter iakttas dock alltid hög säkerhet och sekretess.

DINA RÄTTIGHETER OCH VAL
Du har rättigheter när det gäller dina personuppgifter och du har möjlighet att påverka din information och vad som sparas. Destination Österlen AB kommer på eget eller kundens initiativ att rätta uppgifter som upptäcks vara felaktiga. Du kan även närsomhelst begära att dina uppgifter raderas eller att dess användning begränsas genom att kontakta oss (för kontaktvägar se rubriken Så kontaktar du oss). Om du anser att dina rättigheter inte respekteras av oss får du gärna kontakta Destination Österlen AB eller så kan du höra av dig till datainspektionen (datainspektionen@datainspektionen.se).

Du kan när som helst avstå från att ta emot marknadsföringskommunikation från oss genom att uppdatera dina kontoinställningar på Mina sidor, genom att klicka på ”avsluta prenumeration” i e-post och SMS kommunikation som vi skickar dig. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få hjälp att tacka nej till vår kommunikation.

Du kan, en gång per år kostnadsfritt, erhålla information om vilka personuppgifter som är registrerade, genom att skriftligt begära ett s.k. registerutdrag från Destination Österlen AB.

LÄNKAR TILL ANDRA WEBBPLATSER
I händelse av att vår webbplats innehåller länkar till tredje parts webbplatser, hemsidor, eller material publicerat hos tredje part, är dessa länkar endast för informationssyfte. Eftersom Destination Österlen AB saknar kontroll över innehållet på dessa webbplatser eller dess material ansvarar vi därför inte för dess innehåll. Destination Österlen AB ansvarar inte heller för skador eller förluster som skulle kunna uppstå vid användning av dessa länkar.

SÅ HÄR KONTAKTAR DU OSS
För ytterligare information om personuppgiftshantering eller om du har frågor, är du välkommen att kontakta oss på info@osterlen.se

Denna integritetspolicy gäller från och med 2018-03-15 08:00:00

Joina mer än 10k+ prenumeranter

Håll dig uppdaterad med allt du behöver veta om Österlen!
2024
© Destination Österlen AB
info@osterlen.se